menu

Metropolitan Honors College

Udvikling af talenter

Novo Nordisk Fonden har bevilget 1 mio. kr. til Professionshøjskolen Metropol til et for-projekt om udvikling af et talentprogram for naturfagslærerstuderende kaldet ”Metropolitan Honors College”.

Det 1-årige for-projekt skal blandt andet undersøge og afdække behov og interesse for etablering af talentprogrammet blandt lærere, studerende og skoler samt resultere i en plan for design af programmet, der vil være en ECTS-pointgivende tillægsuddannelse til læreruddannelsen.

Metropols rektor, Stefan Hermann, udtaler: ”Jeg er stolt over den støtte, vi her modtager. Novo Nordisk Fondens bevilling er et første skridt i retning af at løfte talentarbejdet inden for science-området på læreruddannelsen til et nyt niveau. Med bevillingen kan vi undersøge mulighederne for at udvikle Metropolitan Honors College, der skal støtte dygtige, motiverede og ambitiøse studerende til at blive fremragende lærere inden for science-fagene.”

Med bevillingen ønsker Novo Nordisk Fonden at bidrage til at skabe et uddannelsessystem i verdensklasse og gennem lærerne at stimulere børn og unges kreativitet, inspiration og viden inden for videnskab og teknologi. Samtidig ønsker fonden at bidrage til at der skabes ny viden om talentudvikling i Danmark og internationalt.

OM PROFESSIONSHØJSKOLEN METROPOL

Metropol er en af syv professionshøjskoler i Danmark og har i alt ca. 10.000 studerende, heraf 1.200 studerende på læreruddannelsen. Metropol har 16 grunduddannelser og efter- og videreuddannelse inden for det pædagogiske, lærerfaglige og sundhedsfaglige område samt i ledelse og forvaltning.

1
Novo Nordisk Fonden har bevilget 1 mio. kr. til Professionshøjskolen Metropol.
Link
Læs mere på Professionshøjskolen Metropol
Yderligere information

Maj Leth-Espensen,
Project Officer: Outreach & Education,
Novo Nordisk Fonden,
mjlt@novo.dk

Ansøgningsinfo
Beslutning om tildeling af bevillinger til enkeltsatsninger træffes af Novo Nordisk Fonden på baggrund af indsendt ansøgning.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close