Titel
Brug af narrative scenarier i de naturvidenskabelige fag
Målgruppe
Gymnasielærere
Fag
Naturvidenskabeligt grundforløb (NV), Fysik, Kemi, Biologi, Bioteknologi, Naturgeografi, Geovidenskab, Astronomi, Naturvidenskabelig faggruppe
Niveau
A, B, C
Kursusudbyder
Danske Science Gymnasier
Beskrivelse
I narrative scenarier indtager eleverne roller, som skal løse et problem i et scenarie. Scenariet er indrettet således, at eleverne gennem arbejde med at løse problemet opnår fagets faglige mål inden for fagets kernestof. Samtidig skal eleverne have en oplevelse af, at det narrativ, de er en del af, er engagerende og meningsfuldt, samt at de har reel indflydelse på, hvordan scenariets historie forløber. Dette kursus kommer du til at arbejde med at lave, afprøve og evaluere narrative scenarier inden for science-undervisning.
Kursuselementer
Digital teknologi / Computationel tankegang / Kunstig intelligens, Praksisfaglighed, Tværfaglig / Fællesfaglig / Sociovidenskabelige problemstillinger (SSI), Interesse / Motivation , Problem-baseret læring / Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning (UBNU), Skole-virksomhed / Karriere, Talent / Fagligt udfordrerede / Differentieret undervisning, Sprog / Kommunikation / Samarbejde
Undervisere
Jesper Bruun og Jakob Schiødt
Kursusdage
20 november 2025
21 november 2025
3 marts 2026
Region
Hovedstaden
Sted
Nærum Gymnasium, Nærum Hovedgade 30, 2850 Nærum
Deadline for tilmelding til kursus hos kursusudbyder
30 maj 2025