Magnus, Gregers og Ditlev er undervisere på Aarhus Universitet, hvor de siden 2017 har været dedikeret til at forbedre undervisningen i biokemi på bacheloruddannelsen i molekylærbiologi.
Teamet har udvist en imponerende evne til at samarbejde om udviklingen af undervisningsmaterialer og læringsforløb. Deres fokus på at bruge software fra frontforskning og inddrage kunstig intelligens i pensum har motiveret de studerende til at engagere sig dybere i deres studier.
Ved at inddrage ældre studerende i udviklingen af kursusforløb har teamet sikret, at undervisningen er både fagligt relevant og didaktisk stærk. Deres arbejde med at skabe sammenhæng og progression i undervisningsforløbene har krævet en høj grad af koordinering, hvilket de har mestret til perfektion. Dette har ført til et stimulerende læringsmiljø, hvor studerende får succesoplevelser og opnår dybere forståelse af komplekse emner.
Med prisen hædres Magnus, Gregers og Ditlev for deres ekstraordinære indsats og engagement for at kombinere kernefaglige kompetencer med kunstig intelligens, samt for deres inddragelse af studerende stemme og brobygning til gymnasierne.